Monday, November 23, 2015

Snowing/下雪了

.
Woke up on Sunday to witness a beautiful snowfall
//
Pühapäeval ärgates tervitas mind aknast imeilus lumesadu


.

I generally don't like winter and snow - but despite these minor details, I do love the first snowfall of the year (the one where the snow doesn't melt away instantly). It's magical, isn't it! 
I've managed to avoid winter for about 4 years, as there was no real winter in Denmark and Shanghai, but I guess I have to face it - Beijing will surprise me with real hardcore winter. Good thing I went shopping on the weekend - I now own a sweater for each day of the week and I'm more than excited about my new Heat-tech tights from UNIQLO. This must be what it's like to be an adult - getting hyped about a pair of warm tights haha
//
Üldiselt ma ei fänna talve ja lund - vaatamata neile kahele pisidetailile meeldib mulle talve esimene lumi (selline, kus lumi kohe lörtsiseguks ära ei sula). See on maagiline!
Kuidagi olen suutnud talve umbes neli järjestikust aastat vältida (Taanis pole eriti lumist talve ja Shanghais oplnud ka suurem asi talv), aga sel korral pean sellega vastakuti seisma - paistab, et Pekingi talv saab olema karm. Õnneks käisin nädalavahetusel šoppamas ja nüüd on mul vist igaks nädalapäevaks kampsun olemas ning olen täiega elevil uute UNIQLO heat-tech sukkpükste üle. Nii et selline see täiskasvanuelu ongi - uute soojade sukkpükste üle rõõmustamine ja värki haha
.
.
.

No comments

A Blog by Kriss. All rights reserved. © Maira Gall.