Sunday, June 19, 2016

Fragrant Hills!

Untitled

I've been craving going out into the wild nature for some time now - thus, me and Anna-Lisa set out yesterday at 7:30 am to the Fragrant Hills. Apparently it's super easy to get there from our campus - there's a bus right from our closest stop with bus 630 departing from here and after a one hour+ ride, you'll get dropped off at the bottom of hill!

One has to pass a little village first - we stopped at a little joint for a traditional Beijing style brekkie (millet and pumpkin congee for 4 kuai) and headed off to get some hiking done.
The way up was pretty damn hardcore, 'cause we chose the path with steep stairs. It was also more than +30C degrees, so we were literally dripping with sweat hah. But the view on top was so worth the struggle! I also did a little headstand session at the cliff with a bunch of locals going "ooh" and "aah, so cool!" (太棒了!)around me haha - celebrity life lol. On our way down, we stopped for a cold noodle dish called liangpi and we were back by 3 pm at our campus - right on time to pick up my package from the delivery guy who texted me on our arrival. Perfect timing!
That was pretty much amazing and it's so easy to get out of the city, we figured we need to explore more mountains around Beijing.
Ma olen juba tükk aega igatsenud linnast välja saada ja veeta pisut aega looduses - seega otsustasime Anna-Lisa'ga Fragrant Hills'idesse suunduda. Lahkusime kl 7:30 hommikul, et ikka varakult kohale jõuda ja tee sinna on megalihtne - otse campus'e juures olevast bussipeatusest lahkub buss 630, kahe jüaaniga saab peale tunniajast sõitu otse mäe jalamile.
Kõigepealt tuleb jalutada läbi väikse küla - peatusime ühes väikses restos, et süüa traditsiooniline Pekingi hommikusöök, milleks oli 4 jüaanine hirsi- ja kõrvitsapuder (vedelam, kui meil kombeks,  nii et selline mõnusalt kerge eine, nimeks kongee või 粥 zhou). Siis suundusime matkama. Teekond üles oli suht vaevaline, kuna valisime väga järskude trepiastmetega raja ja õhusoojust oli selleks ajaks üle +30 kraadi. Higi vooas korralikult hah. Aga kogu vaev oli seda väärt, kui jõudsime tippu ning nägime vaadet. Lisaks tegin ühel järsakul kohalikele tsirkust ja tegin oma peapeal seisu, mida inimesed saatsid vaimustushüüetega - celebrity life lol. Teel alla tegime lõunapausi ja sõime külma liangpi nuudlirooga ning juba kella 3ks pärastlõunal olime tagasi campuses - kattus suurepäraselt kulleri saabumisajaga, kes mu pakiga saabus.
Üsna lahe päevane matk oli ja kuna linnast on võrdlemisi lihtne niimoodi mägedesse minna, leidsime, et peaks tihedamini selliseid asju tegema ja avastama Pekingi ümbrust.

Stinky tofu stall

Stinky tofu stall :/

Ceiling elements

Carps

Yes, that is stinky tofu - the stuff that literally smells like poop :/